Veelgestelde vragen (FAQ)

Waar zijn de start en de finish?

De tocht start in de 11Stedenhal (Fryslânplein 1 te Leeuwarden) en finisht in de Stadsschouwburg De Harmonie (Ruiterskwartier 4 te Leeuwarden).

Wat kost deelname?

De startkaarten in 2024:

  • de 5-daagse kost € 85,00
  • de 3-daagse kost € 55,50
  • de 1-daagse kost € 18,50

 

De buskaarten in 2024:

Het busvervoer van finish naar de start kost € 8,50 per persoon per dag.

 

Arrangement met overnachting op een van de slaapschepen in 2024:

  • Overnachting op de Hydra (2 x 8 slaapplaatsen)  de beide buitenhutten op de Avontuur, (met 2-persoonsbedden) en de 3-, 4- en 5-persoonshutten: € 550,00 per persoon.
  • Overnachting in een 1- en 2-persoonshut: € 595,00 per persoon.

Deze prijzen zijn op basis van volpension en inclusief startkaart.

Hoe werkt het arrangement met overnachting op de slaapschepen?

Het arrangement met overnachting bestaat uit: 

  • de start/stempelkaart 
  • overnachting op één van de slaapschepen van maandag t/m vrijdag 
  • warme maaltijd (maandag t/m vrijdag) en een lunchpakket (dinsdag tot en met zaterdag) 

Voor 2024 zijn er de volgende schepen: 

Bij de inschrijving kunt u kiezen uit: 

  • overnachting op de Hydra: een schip met acht stapelbedden 
  • overnachting in één van de buitenhutten op de Avontuur (2-persoonshutten met een tweepersoonsbed; voor gebruik van toilet/douche moet u via het dek naar de romp van het schip). 
  • overnachting op één van de schepen in een 1- of 2-persoonshut; 
  • overnachting op één van de schepen in een 3- of 4-persoonshut. 

U kunt aangeven met wie u samen een hut wilt delen. Daarnaast kunt u een voorkeur voor een schip opgeven. 

De organisatie regelt de hut indeling, rekening houdend met voorkeur, geslacht en leeftijd. 

Het aantal 1-persoonshutten is beperkt. Daarom kan er niet afzonderlijk voor een 1-persoonshut worden ingeschreven.

Kun je extra de maaltijden bijbestellen?

Je kunt extra de maaltijden bijbestellen tegen een bedrag van € 145,00 per persoon.
Betreft 5x warme maaltijd (maandag t/m vrijdag) en 5x ontbijt/lunchpakket (dinsdag t/m zaterdag).
(Bij het arrangement bij overnachting op de slaapschepen zijn de maaltijden bij de prijs inbegrepen.)

Kan ik inschrijven voor een 1-persoonshut?

Het aantal 1-persoonshutten is beperkt. Daarom kan er niet afzonderlijk voor een 1-persoonshut worden ingeschreven, maar kunt u inschrijven voor een 1-of 2-persoonshut. U kunt bij inschrijving uw voorkeur aangeven, maar de organisatie kan niet garanderen dat u een 1-persoonshut krijgt. De organisatie regelt de hut indeling, rekening houdend met voorkeur, geslacht en leeftijd.

Hoe laat en waar starten en eindigen de dagetappes?

Er wordt gestart vanaf:

  • Dinsdag: De 11Stedenhal (de nieuwe schaatshal), Fryslânplein 1 te Leeuwarden
  • Woensdag: Wijckelerweg in Sloten
  • Donderdag: bij Kultuerhus, Begine/Panwurk te Workum
  • Vrijdag: Het oude stadhuis op het Raadhuisplein te Franeker
  • Zaterdag: Harddraversdijk te Dokkum

De finish is op:

  • Dinsdag: De Voorstreek te Sloten
  • Woensdag: De Merk te Workum
  • Donderdag: De Breedeplaats te Franeker
  • Vrijdag: op De Zijl t/o het stadhuis in Dokkum
  • Zaterdag : Stadsschouwburg te Harmonie, Ruiterskwartier te Leeuwarden

Start- en finishtijden :

Iedere dag wordt er om 07.00 uur gestart.

De finish sluit iedere dag om 19.00 uur (behalve op zaterdag, dan sluit de finish om 14.00 uur).

Is het mogelijk om tijdens de start een kaart te kopen?

Nee dat is niet mogelijk. Deelname is uitsluitend mogelijk bij voorinschrijving (via de website). Inschrijven kan uiterlijk tot 20 april 2024.
(Het is ook niet mogelijk om voor de laatste etappe een startkaart bij de start te kopen).

Hoe werkt het busvervoer?

U kunt gebruik maken van onze busservice. U dient dan ’s ochtends vroeg met eigen vervoer in de finishplaats van die dag aanwezig te zijn. Wij brengen u dan op tijd naar de startplaats. Kaarten voor bus kunnen niet meer contant betaald worden maar dient u vooraf te bestellen voor de dagen dat u er gebruik van wilt maken. Bestellen kan bij “Inschrijven”.

Dit zijn de vertrekplaatsen en vertrektijden van de bussen:

Dinsdag

  • Vertrek uiterlijk 05.45 uur: Sloten (finishplaats), De Lytse Jerden, Wijckelerweg
  • Bestemming: Elfstedenhal, Fryslânplein 1 Leeuwarden

Woensdag

  • Vertrek uiterlijk 06.15 uur: Workum (finishplaats) Sporthal De Rolpeal
  • Bestemming: Sloten (startplaats) Parkeerplaats Lytse Jerden, Wyckelerweg

Donderdag   

  • Vertrek uiterlijk 06.00 uur: Franeker (finishplaats)sporthal De Trije, Jan Roedenhuisplein
  • Bestemming: Workum (startplaats) Merk/Begine

Vrijdag 

  • Vertrek uiterlijk 06.00 uur: Dokkum (finishplaats) Kalkhuisplein/Harddraversdijk
  • Bestemming: Franeker (startplaats) Via Voorstraat (Startplaats Martenahuis)

Zaterdag

  • Vertrek uiterlijk 06.00 uur: Leeuwarden (finishplaats) 11Stedenhal)
  • Bestemming: Dokkum, Harddraversdijk

Waar kan ik parkeren?

Wanneer u deelneemt aan de 5-daagse tocht, dan kunt de auto parkeren bij de 11Stedenhal (Fryslânplein 1, Leeuwarden). Wij verzoeken u wel zo ver als mogelijk van de ingang te parkeren, dan kan het reguliere bezoek van de 11Stedenhal deze beter bereiken. Op zaterdag zijn er extra parkeerplaatsen beschikbaar bij het Wetterskip, waar ook enkele laadpunten zijn voor elektrische auto’s.

Krijg ik bij annulering mijn inschrijfgeld terug?

Bij annuleringen uwerzijds kan de organisatie geen restitutie van het inschrijfgeld verlenen. Bij een onverhoopte annulering door de organisatie is restitutie van een deel van het inschrijfgeld alleen mogelijk indien de financiële situatie van de tocht, na aftrek van de door de organisatie gemaakte kosten, dit toelaat.

Wij adviseren een annuleringsverzekering af te sluiten, zeker als u een arrangement heeft geboekt.

Zijn er tips voor het zelf regelen van overnachtingen?

Er zijn veel B&B’s langs de route, die kunt boeken. U kunt ook op een camping gaan staan. U rijdt dan iedere morgen naar de finishlocatie. Er rijden bussen van de finish- naar de startlocatie (zie andere FAQ). Wij kunnen camping De Domp in Sneek van harte aanbevelen. Hetzelfde kunt u doen met een hotel.

Wat doe ik met mijn bagage als ik zelf mijn overnachting regel?

Uw bagage kunt u ’s ochtends bij de start in de daarvoor bestemde Titan-aanhangwagen plaatsen. ’s Middags kunt u de bagage dan weer uit de aanhangwagen halen. Dit bagagevervoer is gratis.

Hoe kan ik het brevet aanvragen?

Wanneer u zowel de 11-Stedenwandeltocht, Fiets Elfstedentocht (niet de wintertocht) als de Elfstedentocht op de schaats succesvol heeft volbracht, komt u in aanmerking voor het brevet. Wilt u het brevet ontvangen, download dan hier het aanvraagformulier.

Vul dit in en stuur dit op (het adres staat op het formulier).

Inzending kan tot 1 december 2024.

De eerstvolgende uitreiking is in het voorjaar van 2025.

Hoe kan ik een certificaat aanvragen?

Wanneer de vijf dag etappes van de 11-Stedenwandeltocht in verschillende jaren heeft volbracht, dan kunt een certificaat aanvragen. U kunt het certificaat aanvragen door een e-mail te sturen naar: info@elfstedenwandeltocht.nl

Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?

Leer hiervoor onze privacyverklaring.

Hoe kan ik mij opgeven als vrijwilliger?

Stuur een e-mail met je contactgegevens naar: info@elfstedenwandeltocht.nl